La participació en el debat CTSE, a
través dels fils “El León Dormido” i “TIC i currículum, llibres de
text des de CTS” ha
estat molt enriquidora.
En ambdós fils he fet una
aportació a l’inici del debat i una altra al final. Primer m’ha costat dotar de
fortalesa la meva argumentació per a defensar les idees del bàndol
sociodeterminista, i fins i tot he trobat molt encertada part dels arguments de
la posició del bàndol tecnodeterminista, però a mesura que el debat ha anat
evolucionant, he pogut observar que, en certa manera, com constato en la meva
última aportació al fil “TIC i currículum, llibres de text des de CTS”, hem
arribat a un consens en què ambdós bàndols hem acceptat algunes idees del
bàndol contrari i crec que això ha donat força a les meves dues últimes
intervencions.
D’altra banda crec que, tot i no haver citat
textualment els materials de lectura obligatòria1, sí que els he
tingut en compte en les meves intervencions; tanmateix, per a reforçar la meva
posició, he complementat amb un article de Ramón
Barlam2 que reforça la posició sociodeterminista i que considero
que és interessant per a la resta del grup de discussió.
A més a més, en la última aportació
al fil de “El León Dormido”, he intentat recopilar les aportacions dels altres
companys per tal de subscriure-les o rebatre-les
Tanmateix, dels dos fils del debat
en què he participat he trobat molt interessants gairebé totes les
intervencions però, d’una banda, voldria destacar la intervenció de la Montse
Carulla Vilà, des de la posició del bàndol sociodeterminista, ja que planteja
si els avantatges que ens proporciona la tecnologia són perjudicials per al
medi ambient i com a conseqüència, a llarg termini, contraproduents per a la
mateixa societat. D’altra banda, des de la posició del bàndol
tecnodeterminista, voldria destacar la intervenció de la Consuelo Mas Llopis,
per la correcció en la contra argumentació que ha fet de la meva tesis alhora
que destacar la seva tesis “no es tracta de deixar a banda els
recursos tradicionals sinó que aquests han d’aprendre a conviure”.
Així doncs, després d’haver
participat en el debat, resumeixo la meva nova manera d’entendre l’educació en
una sola frase: “L’educació ha de trobar l’equilibri entre la tecnologia i
l’educació en valors” ja que
és evident que l’escola ha d’utilitzar la tecnologia en els processos
educatius, perquè no pot quedar-se al marge de l’evolució de la societat però
és necessari que no oblidem altres metodologies, potser més antigues, però que
continuen essent vàlides en el procés d’ensenyament aprenentatge.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada