diumenge, 15 d’abril del 2012

CONCLUSIONS DEBAT CTS

La participació en el debat CTSE, a través dels fils “El León Dormido” i “TIC i currículum, llibres de text des de CTS” ha estat molt enriquidora.

En ambdós fils he fet una aportació a l’inici del debat i una altra al final. Primer m’ha costat dotar de fortalesa la meva argumentació per a defensar les idees del bàndol sociodeterminista, i fins i tot he trobat molt encertada part dels arguments de la posició del bàndol tecnodeterminista, però a mesura que el debat ha anat evolucionant, he pogut observar que, en certa manera, com constato en la meva última aportació al fil “TIC i currículum, llibres de text des de CTS”, hem arribat a un consens en què ambdós bàndols hem acceptat algunes idees del bàndol contrari i crec que això ha donat força a les meves dues últimes intervencions.

D’altra banda crec que, tot i no haver citat textualment els materials de lectura obligatòria1, sí que els he tingut en compte en les meves intervencions; tanmateix, per a reforçar la meva posició, he complementat amb un article de Ramón Barlam2 que reforça la posició sociodeterminista i que considero que és interessant per a la resta del grup de discussió.
 A més a més, en la última aportació al fil de “El León Dormido”, he intentat recopilar les aportacions dels altres companys per tal de subscriure-les o rebatre-les

Tanmateix, dels dos fils del debat en què he participat he trobat molt interessants gairebé totes les intervencions però, d’una banda, voldria destacar la intervenció de la Montse Carulla Vilà, des de la posició del bàndol sociodeterminista, ja que planteja si els avantatges que ens proporciona la tecnologia són perjudicials per al medi ambient i com a conseqüència, a llarg termini, contraproduents per a la mateixa societat. D’altra banda, des de la posició del bàndol tecnodeterminista, voldria destacar la intervenció de la Consuelo Mas Llopis, per la correcció en la contra argumentació que ha fet de la meva tesis alhora que destacar la seva tesis no es tracta de deixar a banda els recursos tradicionals sinó que aquests han d’aprendre a conviure”.

Així doncs, després d’haver participat en el debat, resumeixo la meva nova manera d’entendre l’educació en una sola frase: “L’educació ha de trobar l’equilibri entre la tecnologia i l’educació en valors” ja que és evident que l’escola ha d’utilitzar la tecnologia en els processos educatius, perquè no pot quedar-se al marge de l’evolució de la societat però és necessari que no oblidem altres metodologies, potser més antigues, però que continuen essent vàlides en el procés d’ensenyament aprenentatge.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-CompartirIgual 3.0 No adaptada de Creative Commons